جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
ئد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه خاطرات آزادگان کشورمان درس آموز است، گفت: آزاده‌ای داشتیم که ۱۳روز بعد از ازدواج اسیر شد و بعداز ده سال آزاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان شب گذشته در مراسم گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی که در راستای کنگره ملی شهدای کاشان همراه با بزرگداشت یاد و خاطره ۴ شهید در اسارت از شهدای منطقه کاشان برگزار شد. اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند وقتی که تاریخ جنگ‌ها را مطالعه می‌کردیم می‌دیدیم تبادل اسرا گاهی اوقات ۳۰سال طول می‌کشد، لذا طبیعی بودکه جنگ ایران و عراق هم که سال ۶۷ با قطعنامه ۵۹۸ تمام شد، خیلی بیش از این تبادل اسرا طول بکشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه امام راحل به کشورهای اعراب منطقه که به صدام کمک می‌کردند فرمود اگر این صدام قدرت بگیرد همانطور که به ایران حمله کرد به شما هم حمله می‌کند، گفت: این پیش بینی حضرت امام(ره) در سال ۶۲ با حمله به کویت محقق شد.

وی با بیان اینکه صدام با قبول کردن تمام شروط ایران اسرا را آزاد کرد، یادآور شد: صدام چون می‌خواست کشورگشایی خودش را نسبت به کویت انجام دهد، زیر بار تبادل اسرا رفت و دوسال بعد از پایان جنگ در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ اولین کاروان آزادگان عزیزمان با کوله باری از معنویت به کشور برگشتند.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه خاطرات آزادگان کشورمان درس آموز است، خاطرنشان کرد: آزاده‌ای داشتیم که ۱۳ روز بعد از ازدواج اسیر شد و بعداز ۱۰ سال آزاد شد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه آزادگان شرایط سختی را در دوران اسارت تحمل کردند، گفت: آزادگان با ارتباط با خدای متعال، خواندن نماز اول وقت، نماز شب و تلاوت قرآن در سخت‌ترین شرایط توانستد ۱۰ سال اسارت را تحمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به خاطره‌ای از شهید ابوترابی با بیان اینکه این آزاده فردی اخلاق مدار بود، ابراز کرد: شهید ابوترابی بابوسیدن کف پای آزاده‌ای که نماز نمی‌خواند او را نمازخوان کرد.

امام جمعه کاشان در ادامه با بیان اینکه همسران باید در خانه نقاط مثبت یکدیگر را بیان کنند، اظهار کرد: می‌توانیم با برجسته کردن نقاط مثبت همسر خود، خیلی از مشکلات و اختلافات را برطرف نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات هر شب نماز امام زمان(عج) را بخوانیم، تصریح کرد: در مسیر قرار گرفتن خدا و امام زمان(عج)، برای انسان استقامت می‌آورد.

عضو خبرگان رهبری، به وجود ۴۲ هزار آزاده در کشور اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان ۳ هزار ۵۴۶، شهرستان کاشان ۱۹۵، آران و بیدگل ۶۱ و نطنز ۲۳ آزاده داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه ۱۳۵۴ نفر از آزادگان کشورمان در اسارت به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: متاسفانه پیکر ۸۳ نفر از شهدای آزاده به کشورمان هنوز باز نگشته است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و ولایت فقیه را مهمترین آرمان آزادگان دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به‌راحتی به دست نیامده که بخواهیم به سادگی آن را از دست بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه ۸ هزار مادر دو شهید داریم، اظهار کرد: همانطور که خانواده شهدا در برابر از دست دادن فرزندانشان در راه اسلام صبر را پیشه کردند، برای ظهور امام زمان(عج) نیز وظیفه داریم صبر فردی ما تبدیل به صبر اجتماعی شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha